Cnyborg
Ny side: '''Russenorsk''', på russisk siden kjent som ''moja på tvoja'', var et blandingsspråk eller pidginspråk som ble brukt under pomorhandelen mellom russere og folk i Nord-Norge. Det oppsto som et felles handelsspråk, et lingua franca, og var nødvendig ettersom russisk, norsk, samisk og kvensk ikke er gjensidig forståelige.Etter at pomorhandelen tok slutt i 1917 brukte man ikke lenger språket, og det er svært lite som ble nedtegna…