Forskjell mellom versjoner av «Romerikes Blad»

Fra lokalhistoriewiki.no
Hopp til navigering Hopp til søk
m (Teksterstatting – «[[Kategori:Skedsmo kommune» til «Kategori:Lillestrøm kommune [[Kategori:Skedsmo»)
 
Linje 16: Linje 16:
 
[[Kategori: Kjeller]]
 
[[Kategori: Kjeller]]
 
[[Kategori:Aviser]]
 
[[Kategori:Aviser]]
[[Kategori:Skedsmo kommune]]
+
[[Kategori:Lillestrøm kommune]]
 +
[[Kategori:Skedsmo]]
 
[[Kategori: Etableringer i 1999]]
 
[[Kategori: Etableringer i 1999]]

Nåværende revisjon fra 2. jan. 2020 kl. 13:50

Akershus/Romerikes Blad endret navn til Romerikes Blad i 1995. Se omtalen av Akershus Arbeiderblad.

Romerikes Blad er en del av mediekonsernet Amedia, og er den største avisa i konsernet. Avisas nedslagsfelt er 14 kommuner i Akershus, og opplaget i 2010 var 33364. Redaksjonen og trykkeriet er i Roseveien 1 på Kjeller, og Tor Woje har vært ansvarlig redaktør siden 2003. Romerikes Blad har lokalkontor på Jessheim. Den blir trykt av Nr. 1 Trykk som har sitt hovedkontor på Lillestrøm.

Fram til 1999 var Romerikes Blad ettermiddagsavis, men fra da av kom den som morgenavis. 12. september 2002 ble den lagt om til tabloid, og kom ut sju dager i uka. Søndagsutgaven gikk inn i 2011.

Romerikes Blad ble kåret til Årets avis 2004 av Mediebedriftenes landsforening.

Se også Aviser i Skedsmo.

Kilder og litteratur